Mihai Serban

02/04/2013

VÂRSTA ANVELOPELOR

Filed under: masini,service,sport auto — admin @ 10:06

 - COMUNICAT DE PRESA GOODYEAR

marso8.2.jpg

Problema expectanței privind vârsta anvelopelor a fost din nou repusă pe tapet în diferite medii de presă, precum și de diverse recomandări adresate consumatorilor de a avea în vedere să verifice acest lucru când cumpără anvelopele noi pentru mașină.
Trebuie să solicităm produse »noi« și »proaspete«, și să verificăm data la care au fost produse anvelopele (așa numitul număr DOT) la cumpărare?
Un fapt de bază este că nu există din punct de vedere tehnic sau științiific o dată de valabilitate care să determine în mod specific vârsta maximă a unor anvelope pentru mașini de pasageri sau autoutilitare, noi, nefolosite! Totuși, este important să luăm în considerare precondiția ca anvelopele să fi fost păstrate în mod corespunzător. Puteți citi mai multe despre asta în cele ce urmează:
În ciuda faptului că recomandările făcute de diverse canale media nu ar trebui luate în considerare când vine vorba de durata minimă de viață a unei anvelope în timpul utilizării ei, distribuitorii de astfel de produse sunt sfătuiți – din rațiuni ce țin de manevrarea în condiții adecvate a stocului – să livreze anvelopele produse de Goodyear Corporation către utilizatorii finali în termen de cinci ani de la data de fabricație a acestora.
Prin aceasta, noi oferim câteva recomandări primite chiar de la producătorii de anvelope, de la asociația națională a distribuitorilor, și de la alte organizații profesionale, și pe care le puteți comunica către consumatori. Toți conducătorii auto trebuie să fie informați cu privire la rolul utilizatorilor în procesul de întreținere și îngrijire a anvelopelor, și ar trebui să știe de ce anvelopele trebuie schimbate și cum trebuie ele să fie păstrate!
În majoritatea țărilor din Europa, această chestiune a duratei de viață a unei anvelope intrată deja în uz a dat de asemenea naștere la o serie de reacții în rândul revistelor specializate și dedicate anvelopelor, asociațiilor naționale a distribuitorilor de anvelope sau a dealerilor, precum și în rândul producătorilor. Aceștia subliniază faptul că anvelopele nu sunt bunuri perisabile și că adesea consumatorii sunt îndreptați pe o pistă greșită de către canelele de media! Ceea ce toți aceștia au în comun este preocuparea față de rolul crucial pe care îl joacă condițiile în care anvelopele sunt depozitate, și pe regulile și principiile legate de întreținerea unei anvelope. Dincolo de recomandările profesionale, mulți dintre aceștia caută să găsească un răspuns în legislațiile naționale, în practicile fiecărei țări în parte, precum și în alte documente oficiale unde ei “se uită după” recomandări privind o dată limită de la data de fabricație, până la care o anvelopă trebuie vândută. În cele ce urmează, vă vom împărtăși cele mai uzuale și mai fecvente recomandări oferite de diferite organizații și …
Opinia unei asociații tehnice:
European Tyre and Rim Technical Organization, ETRTO. În publicația sa oficială, ETRTO oferă câteva recomandări legate de stocarea și depozitarea anvelopelor, camerelor și jantelor. Acest document nu are puterea unui act legal, dar în practică oferă o direcție bună de urmat fără impedimente. Recomandările nu definesc un timp limită în care o anvelopă să fie vândută; ele sunt centrate pe depozitarea adecvată a anvelopelor pentru a le păstra caracteristicile de performanță. Depozitarea adecvată include, printre altele, protecția împotriva temperaturilor ridicate sau a variațiior de temperatură, a umidității, ozonului, razelor UV, uleiuri și alte substanțe chimice agresive. Indicații detaliate poti fi de asemenea găsite în instrucțiunile tehnice care sunt parte integrantă din certificatul de garanție Sava Tires pe care îl primiți la cumpărarea anvelopelor marca Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda și Debica.
Țările europene:
Limita de timp în care anvelopele pot fi considerate noi (cu condiția ca ele să fi fost stocate adecvat) și astfel pentru a fi vândute, poate fi găsită în standardul britanic BS AU 50. Acesta stabilește că o anvelopă poate să aibă 6 ani vechime, în timp ce Asociația Națională a Distribuitorilor de anvelope NTDA menționează cu privire la acest aspect o limită de 5 ani de la data fabricației.
Asociația germană a industriei de cauciuc, asociația germană a industriei de anvelope și asociația distribuitorilor de anvelope au afirmat că anvelopele sunt considerate noi dacă au mai puțin de 5 ani vechime. Ceea ce este interesant este că documentul organizației mai sus menționate nu precizează că după această perioadă anvelopele nu ar mai trebui puse în vânzare sau în uz; totuși, înainte de a fi vândute aceastea ar trebui examinate de către un expert, sau ar trebui solicitată opinia din partea producătorului acelei anvelope.
Goodyear Corporation:
În documentul oficial al Goodyear Corporation, unul din liderii producători de anvelope la nivel mondial, (alți producători pot avea documente similare), se specifică după cum urmează:
 Anvelopele mărci ale Goodyear Corporation (Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Debica), și componentele lor (tuburi, flapsuri) sunt proiectate să reziste la forțe mari, la o anumită încărcătuă, la expunerea la soare și diferite temperaturi pe parcursul de viață a unei anvelope. Pentru a fi siguri că anvelopa își menține proprietățile, componentele ei sunt produse utilizând un amestec optim de ceară, antioxidanți și substanțe antiozon.
 Atât anvelopele stocate cât și cele aflate în uz își pot păstra în mod adecvat proprietățile cu care sunt înzestrate dacă ele sunt adecvat întreținute, și nu subiect al manipulării neadecvate, și dacă sunt depozitate în condiții specifice.
Depozitarea adecvată este un element crucial:
De aceea, depozitarea adecvată a anvelopelor menține proprietățile originale ale acestora. Trebuie notat că în timpul utilizării, anumite proprietăți se pot modifica din cauza uzurii încete dar constante, i.e. o reducere graduală a adâncimii canalelor benzii de rulare.
Anumite proprietăți se degradează în timp ce altele se ameliorează. De exemplu: rezistența la acvaplanare și rezistența la uzură în condiții de carosabil umed sunt în general reduse; pe de altă parte, manevrabilitatea în condiții de carosabil uscat și rata de uzură de optimizează. Oricum, folosind bunul simț, conducătorii auto vor putea să își adapteze stilul de conduce în funcție de gradul de uzură al anvelopelor vehiculului pe care îl conduc.

No Comments

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress